reklama

Prosím, nemýľte si lásku k vlasti a nacionalizmus!

Možno vás to šokuje, ale Slovensko nie je najlepšia krajina na svete. Akokoľvek by som chcel, aby tomu tak bolo, nie je to tak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Láska k vlasti a nacionalizmus sú dve rôzne veci. Verím tomu, že sú ľudia, ktorí si myslia, že je to to isté. Sú to zväčša ľudia ktorí, majú plnú ...pusu rečí, ale Slovensku viac škodia ako pomáhajú. Fanaticky, ako španielsky inkvizítor, trvajú na dogme, že Slovensko je najlepšia krajina na svete a sú kedykoľvek ochotní namaľovať vám oči na fialovo, ak sa opovážite naznačiť niečo iné. S takýmto človekom nemá význam začať diskusiu. Jediné, čo mi skutočne prekáža je, že takí ľudia v médiách dostávajú viac priestoru, ako omnoho väčšia skupina ich odporcov. Nikde v médiách som nepočul o iniciatíve Hungarians and Slovaks za priateľské vzťahy, Btw. má cez šesť tisíc členov... Nacionalizmus je viera, že krajina v ktorej žijem, je tá najlepšia krajina na svete, pretože v nej žijem ja. Znie mi to skôr ako narcizmus... Pred pár týždňami som bol na Bruselskom maratóne, a keďže som tak trošku exhibicionista, na krk som si zavesil slovenskú vlajku, ktorá za mnou viala ako Supermanov plášť. Zaujímavý spôsob ako spoznať nových ľudí, to vám musím povedať. Prvých päť kilometrov mi bolo príjemné, keď ma oslovovali a povzbudzovali Slováci z celého sveta a cudzinci sa pýtali, odkiaľ som. Potom každému stačil iba jeden pohľad a škodoradostný úsmev na ich perách hovoril: “Niekto tu dostatočne netrénoval...:-)“ O tom som ale nechcel hovoriť, kua kde som skončil....jáj...národné povedomie sa dá vyjadriť aj inak ako ručne stručne. Láska k vlasti je niečo, čo človek skutočne pochopí, až keď je ďaleko od domova. Keď je niekto doma skôr vníma, že mešká MHDéčka, ako to že je vlastne rád, že je tam kde je. Momentálne som v zahraničí a Slovensko (a hlavne Slovenky mi veľmi chýbajú), a tak stačila jediná banálna video reportáž z Donovalov a mal som slzy na krajíčku.

Michal Muránsky

Michal Muránsky

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Optimista, dobrodruh, hľadač pravdy, bývalý mestský poslanec, couchsurfer, potápač, spisovateľ, daytrader (doplním keď budem vedieť viac) Zoznam autorových rubrík:  Future newsImpulzget realposlanecWingmanov denníkšportPoéziaŠkandálometerSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu