reklama

Kultúra lásky

Do včerajšieho dňa som len veľmi okrajovo sledoval diskusiu, ktorú vyvolal Pastiesky list. Ako politikovi mi je jasné, že napätie medzi priateľmi tradícií a priateľmi slobody tu bude vždy a preto som tejto téme venoval len minimálnu pozornosť. Keď si však moja mamča zmenila profilovú fotku na ksichrári za smrtku, rozhodol som sa pozrieť na tento list bližšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)
Obrázok blogu

http://www.kbs.sk/obsah/sekcia/h/dokumenty-a-vyhlasenia/p/pastierske-listy-konferencie-biskupov-slovenska/c/pastiersky-list-na-prvu-adventnu-nedelu-2013

Keď som dočítal niekoľko posledných riadkov, začal som cítiť strach. Nie že by som sa bál konferencie biskupov Slovenska, to nie, len tie slová a slovné spojenia, ktoré používajú, vo mne vzbudzujú strach- smrť, rozvrat, nebezpečenstvo, trest, sebazáchova, sodomská ideológia, zneužitý, zneužívali, kládli svoje životy, burcuje k tomu.

Čo som si všimol až po druhom prečítaní je úplná absencia slova láska.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obdobie dospievanie pre mňa, ale hlavne pre mojich rodičov (bratov aj starých rodičov) nebolo jednoduché. Narodil som s obrovskou energiou a silou urobiť takmer čokoľvek. Celú pubertu som sa snažil s týmto darom nejak naložiť a iba ak máte osobné skúsenosti s poriadne uleteným teenagerom, máte šancu pochopiť o čom hovorím. Ako je pre mladého človeka príznačné aj ja som si musel hľadať cestu, nájsť rovnováhu, aby som nešiel z jedného extrému do druhého. V jedenástich rokoch som si dal vyholiť hlavu na koleno, pomerne skoro som začal sexuálne žiť a nakoniec som vstúpil do cirkvi, čo bol pre mojich rodičov poriadny šok, keďže posledný kresťan v našej rodine vyhynul s mojou prababkou. Čo si však pamätám úplne presne je, že u nás doma sa vždy praktizovalo ži a nechaj žiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je len na nás, čo si z množstva informácií, ktoré nám ponúka táto doba vyberieme. Ako dôkaz vám ponúkam jednu vetu, ktorá v tomto liste dáva nádej veriacim, aj neveriacim:

Boh chce, aby každý človek prichádzal na svet do láskyplného usporiadaného rodinného spoločenstva.

Preto ako nositeľ moci vyzývam KBS k nastoleniu kultúry lásky.(1KOR13) Vždy som si myslel, že tá je najdôležitejšia.

http://www.youtube.com/watch?v=s-pFAFsTFTI

Michal Muránsky

Michal Muránsky

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Optimista, dobrodruh, hľadač pravdy, bývalý mestský poslanec, couchsurfer, potápač, spisovateľ, daytrader (doplním keď budem vedieť viac) Zoznam autorových rubrík:  Future newsImpulzget realposlanecWingmanov denníkšportPoéziaŠkandálometerSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu